Heja!

Dagens bragd!
Sonen är klippt...

Efter tre och ett halvt års studerande i pedagogigikens tecken tycker jag att hot är ett underskattat påtryckningsmedel..

Sonen: JAG VILL INTE!!!
Mamman: DU SKA!
Sonen: JAG VILL FORTFARANDE INTE, DUMMA MAMMA, INTE KLIPPMASKINEN!!!
Mamman: JODÅ, DU VILL VISST, TÄNK VAD FIN DU SKA BLI. BÅDE PAPPA OCH MORBROR KLIPPER SIG MED EN SÅN HÄR MASKIN.. Å, VAD DU KOMMER ATT BLI FIN.
Sonen: NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ!
Mamman: MEN SITT FÖR I HELA HE*%&TE, ANNARS BLIR JAG GALEN!
Sonen: JAG VILL INTE, JAG VILL INTE, JAG VILL INTE, JAG VILL INTE!!!
Mamman: OM DU INTE SITTER STILL FÖRBA%#*ADE UNGE SÅ FÅR DU INTE GÅ TILL MORMOR OCH SPELA DATASPEL!!!

Och här gott folk, inträffar magin.. Sonen sitter still! Tårarna rinner, axlarna skakar och han kvider stilla.. Men han sitter still!

Slutsatsen jag drar av detta är att piska och morot även fungerar på barn!

Piaget, Vygotskij och andra j..la jag-har-skrivit-några-böcker-och-är-das-yber-pedagog... Var vänlig släng er i väggen!

Over and out!
Nu ska vi gå till mormor och spela dataspel och vi skuttar glatt bredvid varandra och känner oss sååååå lyckliga!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha!! Ja släng skiten i väggen! Bondförnuft räcker bra!

Hehe..

2009-06-28 @ 17:28:15
URL: http://wildros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0