Viktfixerad!

Blir så förbannat frustrerad, vill slita mitt hår och nedkalla universums alla demoner.
Ta vågjäveln härifrån!!!

Jag har sedan en och en halv vecka gått på "fettodieten". En kort resume hur den fungerar:
* Massor av fett.
* Inget bröd.
* Ont i huvudet tredje dagen.
* Komma i jeans som tidigare gjort enorma "love - hendles" på fjärde dagen.
So far so good, kan man tycka..

Men..

Vågjävulen RÖR sig inte... VA! Det står i boken att redan första veckan kan man tappa 2 - 3 kg!
Japp, alla utom jag!!

Nu borde jag ju vara nöjd att jag kan ha jeansen, och jag har även provat ett par byxor som under en längre tid har legat i garderoben och hånskrattat åt mig, men skrattar bäst som skrattar sist.. Även dom gick på.. Lite knot och gnäll, men dragkjedan gick igen. HA! Visserligen hade jag en kameltå av sällan skådat slag, men de satt på!!!

Men det som förtrycker lyckan, är ju vågjävulen!

Jag vill slänga ut den, jag vill förklara krig mot den, jag vill stampa sönder den, jag vill...så ofattbart gärna att den ska visa iallafall några gram mindre.. Snälla..

Är helt övertygad om att det finns en hel bunt av andra vågoholics runt om i vårt avlånga land, jag kan inte vara ensam att ställa sig försiktigt på vågen, kisa lite så att siffrorna blir suddiga. Spärra upp ögonen när siffrorna blir tydliga och då kliva av för att kliva på igen, UTIFALL den visad fel. Den sistnämnda proceduren kan upprepas ett antal gånger. Även hur man står på vågen, om jag står på kanten så kanske jag inte blir lika tung, eller på ett ben, eller nåt annat..

Nä, till alla andra vågoholics..

VÅGA, VÄGRA, VÅG!




Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha.. det är ditt karma stumpan:-)

Det är därför jag inte använder någon våg och även därför jag skällde ut kärringen på hälsocentralen...hehe

Allt är inte alltid som det ser ut att vara, vettu.

Ibland så ska man nog bara bortse från vissa fix man har..

I knoooow...it´s hard..

Men kanske en tanke i alla fall, för att nå nån sorts frid..

;-)

Kramen min vän!

2009-02-21 @ 15:29:34
URL: http://wildros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0