Hjärtat blöder!

Sucka mitt hjärta - men brist ej!

Har "semester" nu i en vecka, barnen är hos pappan och jag är mol allena.
I min fantasi så springer jag lättklädd på stranden iförd något lätt genomskinligt tyg som böljar över min slanka! kropp och mitt långa vacka blonda! ringlar över mina brunbrända! axlar coh det är sol, sol, sol...
Sen sprack bubblan...

I verkligheten sitter jag hemma, försöker hitta motivationen att öppna matteböckena, kliar mig i mitt eksemiga hår, tittar på min degvita mage och suckar..

Dessutom så saknar jag mina små troll.. Efter en och en halv dag...
Gick in på sonens rum för att plocka ihop alla leksaker som ligger spridda runt överallt, sätter mig mitt i röran och gråter! Inte över att det är stökigt, utan för tiden går så fort!

Hittade ett Bamsepussel - grät över att snart är Bamse blä!
Hittade en liten tröja - grät över att den snart är för liten!
Hittade under allt, en bilmatta - grät över att bilmattan snart kommer att hamna på soptippen!

Håller med...Inte helt sunt!

Mitt största problem här i livet är att jag har så svårt att kasta bort saker, de blir kanske ledsna, och då får jag ont i magen.
Ett annat problem är att säga nej, samma sak som att kasta bort saker, vill inte att någon ska bli ledsen.
Har märkt att det är ett jäkla jobb att gå omkring coh säga ja och inte slänga bort något..

Tillslut blir det så fullt....

Det är då jag sätter mig och gråter på sonens rum över Bamse...

I rest my case...
Over and out!

Sommarn - se upp, här kommer jag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja du har ju lite separationsångestproblem du..Men vad gör väl det? Du är ju bra som du är, med gamla fula påskfjädrar sen 1994 och en och annan vas från dollar store som du fick i present 2001..:-)

Men jag förstår att det blir trångt. Men när det blir alldeles för trångt i både hem och själ, så är du alltid välkommen till en fristad i Simeå, det vet du!

Gråt tills det tar slut..

2008-07-22 @ 16:32:28
URL: http://wildros.blogg.se/
Postat av: lena westerberg

Anna,

visst blir bägaren full ibland och då rinner det över. Sen om det gäller ortopedskor, en glömd Bamse, tvisten med Försäkringskassan eller bara det faktum att våra liv kanske inte riiiiktigt.... ser ut som de flesta andras - så rinner det över. Och det är så j...a jobbigt!!

Sitter en lördag förmiddag UTAN barn hemma, från igår kl 17 till i morgon kl 17... En hel lista finns på vad jag borde göra - men som vanligt utan barnen hemma - handlingsförlamad!! När inte pressen finns att "hinna med" mellan popcornspoppande, blöjbyte, barnets (Adams) tristess och "rop" på mammas uppmärksamhet - då kopplar både kropp och hjärna ifrån. Och jag blir sittande.

Hör av mig senare på telefon - kanske kan vi gråta ihop....

Stor kram!

2008-08-02 @ 09:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0